Giydirme Cephe Sistemleri

Ford Otosan Ar-Ge Üssü

Ford Otosan Ar-Ge Üssünün çift cidarlı cephesine ait tüm uygulamalarının FYT Mühendislik tarafından gerçekleştirilmesiyle ilgili haber, Çatı ve Cephe Dergisinin Temmuz/Ağustos sayısında yayınlanmıştır. 

Ford Otosan Ar-Ge Üssü

Proje Yeri    : Kartal / İstanbul

Mimari Proje  : TECE Mimarlık

Yapım Yılı    : 2014

Dış Cephe Uygulaması  : FYT Mühendislik

TECE Mimarlık tarafından tasarlanan Ford Otosan Ar-Ge Üssü, Ford Otomotiv Grubu’nun dünyadaki dördüncü mühendislik merkezi… Projenin çift cidarlı cephesinin tüm uygulamaları FYT Mühendislik tarafından gerçekleştirildi.

İstanbul Kartal’da inşa edilen Ford Otosan Ar-Ge Üssü,  Ford Otomotiv Grubu’nun dünyadaki dördüncü mühendislik merkezi olarak inşa edildi. 38.000 m2 lik kapalı alana sahip olan merkez her türlü çağdaş teknolojik olanakları kullanan ve bu çağdaş yaklaşımı dinamik bir mimariyle ifade eden yapılardan oluşuyor. İşveren tarafından talep edilen alçak ve yaygın bir ofis kitlesi isteği, tasarımı önemli ölçüde yönlendirmiş.

Merkez; tasarım stüdyosu, açık ofisler, kapalı/açık oto teşhir alanları, sergi salonu, oditoryum, kafeterya, açık/yarı açık teraslar ve avlulardan oluşuyor. TEM otoyoluna cephe veren kompleks iki ana ofis kitlesinin tanımladığı bir avlu oluşturuyor. Otobana paralel konumlanan ön plandaki blok, aynı zamanda buradan gelen gürültü ve rüzgâra karşı bariyer oluşturuyor. Böylece arkada kalan mekânlar tamamen rekreaktif amaçlı açık gezinti ve buluşma alanları olarak kullanılabiliyor.

Paralel ofis blokları açılı bir şekilde avlu boyunca uzanıyor ve köprülerle bağlanıyor. İki kitlenin arasında yer alan kafeteryaya çökük bir avluya inilerek ulaşılıyor. Kafeteryanın çatısı, aynı zamanda ofis zemin katlarından ulaşılabilen bir iç bahçe olarak kullanılıyor. Tasarım stüdyoları, kompleksin girişinden uzakta ve alt kotta yer alıyor. Bodrum kotunda konumlanan stüdyolar çatıdan doğal ışık alan mahrem mekânlar... Yapıların dış çeperleri pasif güneş kontrolü sağlayan, farklı geçirgenlik değerlerine sahip perfore alüminyum levhalarla kaplı… Ancak avluya bakan cephelerde bu kaplama tamamen kaldırılarak cephe şeffaflaşıyor ve avlu ile doğrudan görsel temas kuruluyor. Bu tavır, mühendislik merkezinin aslında bir bütünün ortadan ikiye ayrılarak ortadaki avluyu oluşturduğunu ifade ediyor.

Projenin çift cidarlı cephesinin tüm uygulamaları FYT Mühendislik tarafından yapıldı. Birçok farklı cephe malzemesi ile kapaklı giydirme cephe/yarı kapaklı giydirme cephe/silikon cephe olmak üzere üç farklı sistemin kullanıldığı cephede:

- 10.500 m2 Reynaers CW-50 Yarı-Kapaklı Giydirme Cephe Sistemi uygulandı.

- Double-Facade Sisteminde 2 mm kalınlıkta 10 mm delik çaplı perfore alüminyum paneller kullanıldı. FYT Mühendislik tarafından oluşturulan çelik konstrüksiyona, kedi yolu ve yaklaşık 12.500 m2 perfore alüminyum panel taşıtıldı.

- 1.000 m’den fazla Güneş Kırıcı takıldı.

- Yaklaşık 3.000 m2 Genmesh Asma Tavan yapıldı.

- Yaklaşık 155 t Yapısal Çelik İşi yapıldı.

- 5.000 m2 Albond Kompozit Panel Kaplama yapıldı.

- 600 m2 den fazla Dikdörtgen ve Dairesel Skylight İşi yapıldı

- 850 m2 Gizli Klipsli Seramik Kaplama ve Kale Sinterflex Kaplama yapıldı.

- 2.000 m2 ısı yalıtımlı alüminyum doğrama kullanıldı.

FYT Mühendislik Genel Müdürü Barış Atağ:

“Yaklaşık 36.000 m2 uygulama yaptık.”

FYT Mühendislik, 18 yıldır dış cephe kaplama uygulamaları yapan mühendislik ağırlıklı bir firma... Firmanın teknik kapasitesinin çok yüksek olduğunu ve zor projelere imza attığını söyleyen Genel Müdür Barış Atağ; Ford Otosan Ar-Ge Üssü’nün gerek cephede kullanılan malzemeler, gerekse de uygulanan sistemler yönünden önemli bir referans olduğunu ifade etti.

Projenin cephesinin bazı yerlerde çift cidarlı yapılmasının etkisiyle yaklaşık 36.000 m2 lik cephe uygulaması yaptıklarını anlatan Atağ, “Ana taşıyıcı çelikler, perfore levhalar, taş kaplama işleri, kapaklı-yarı kapaklı-silikon cephe sistem uygulamaları, asma tavanlar, ışıklıklar, alüminyum doğramalar, cam kapılar, fotoselli kapılar, alüminyum kompozit levha kaplamaları yani kısacası dış cephedeki tüm iş kalemlerinin FYT tarafından yapılmış olmasının günümüz şartlarında işverene büyük kolaylıklar sağlayan bir avantaj olduğunu bilerek çok yönlü çözümler sunuyoruz.“ şeklinde konuştu.

Cephe uygulamasının yaklaşık altı aylık bir sürede tamamlandığını sözlerine ekleyen Atağ, “Uygulamada en çok zorlandığımız alan, ikincil cephe olarak yapılan alüminyum levhaların eğimli olmasıydı. Üst kotlara ulaşmak bizim için zorlayıcı oldu. Alüminyum levhalar cephe iskeleye doğru basan bir yapıda olduğu için çok fazla iskeleyi defalarca yeniden söküp kurmamız gerekiyordu. Dolayısıyla üst bitişler biraz fazla uğraştırdı.” ifadelerini kullandı.

FYT Mühendislikle ilgili de bilgi veren Barış Atağ, “Dış cephe uygulamaları konusunda Türkiye’nin en bilinen firmalarından biri olduk. Her geçen yıl, cirosal anlamda %10-15’lik bir büyüme gerçekleştiriyoruz. Son iki yıldır oluşturduğumuz Ar-Ge Bölümümüzle, hem kendi uygulamalarımızdaki standart dışı imalatlara destek oluyoruz, hem de yeni ürünler üzerinde çalışıyoruz.” dedi.

Dış cephe giydirme uygulamalarının zor şartlarda yapılan, tehlikeli uygulamalar olduğunu ifade eden Atağ, “Buna rağmen katma değeri düşük. Dolayısıyla yaptığımız işin tam karşılığını alamıyoruz. Bu nedenle sadece Türkiye’de değil, yurtdışında da iş yapabileceğimiz ürün odaklı çalışmalar yapmak istiyoruz. Özellikle yurtdışına bir ürünle açılmanın katma değerinin daha yüksek olacağını düşünüyoruz.” şeklinde konuştu.

Haberin detayına, aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.

http://abone.cativecephe.com/abone/items/cativecephe57/index.html#34 

Diğer Haberler

Referanslar
Yeni Projeler
Haberler
Katalog
İnsan Kaynakları